Ciekawe informacje dla właścicieli Opli…

Co mówi Opel o filtrach DPF

Na stronie Opla można wyczytać, że filtr cząstek stałych występuje tylko w niektórych samochodach oraz ma za zadanie oczyszczać spaliny z sadzy. Opel informuje nas również, że z zewnątrz DPF wygląda jak zwykły tłumik umieszczony dość blisko silnika. W większości przypadków w Oplach filtr DPF umieszczony jest pod spodem samochodu. W Oplach filtry DPF zaczęły być stosowane w modelu Vectra C wraz z pojawieniem się Diesli 1.9 CDTI. W kolejnych modelach (m.in. Astra III, Astra IV, Zafira II, Insignia, Corsa D, Meriva II) i kolejnych generacjach silników Diesla (1.3 CDTI, 1.7 CDTI, 2.0 CDTI) filtry cząstek stałych są coraz częściej stosowane.

Co zrobić, gdy w Oplu dojdzie do zapchania filtra DPF?

Opel o filtrach DPF

Co ciekawe Opel jest jednym z niewielu serwisów autoryzowanych, który oferuje czyszczenie filtra. Znakomita większość ASO oferuje mało skuteczne wypalanie lub wymianę filtra na nowy. Tak więc, szacunek dla Opla, że rozszerzają swoją ofertę i starają się pomóc klientom… Niemniej jednak nasze wątpliwości budzi skuteczność ich pomocy… Poniżej przedstawiamy informacje zaczerpnięte ze strony ASO Opel:

„Serwis Opel czyści filtry cząstek stałych DPF nieinwazyjnie. Stosujemy do tego specjalne urządzenie pokazane na zdjęciu. Sondę urządzenia mechanik wsuwa do filtra DPF przez otwór po wykręconym czujniku tlenu (sondzie lambda). Normalnie wyczyszczenie filtra DPF w serwisie wymagałoby wycięcia filtra z samochodu.

Opcja 1 - Czyszczenie filtra DPF poprzez podłączenie samochodu do komputera serwisowego Tech-2 (wypalanie)

Nasz serwis może też próbować oczyścić Twój filtr DPF tylko przez podłączenie do samochodu komputera diagnostycznego i włączenie w/w specjalnego programu czyszczącego filtr DPF (bez czyszczenia chemią firmy TUNAP), ale wielokrotnie mieliśmy takie przypadki, że bez oczyszczenia filtra środkami TUNAP, urządzenie diagnostyczne TECH-2 nie dawało sobie rady.

Opcja 2 - Czyszczenie filtra DPF chemią firmy TUNAP, czyli ostatni ratunek dla filtra DPF

Czyszczenie chemiczne filtra DPF polega na rozpuszczeniu złogów węgla jednym preparatem, a następnie spłukaniu ich drugim. Następnie mechanik podłącza do samochodu komputer serwisowy Tech-2 i uruchamia procedurę serwisową regeneracji filtra DPF. Następnie wykonujemy próbę drogową”

Koszt mało skutecznej opcji 1 (wypalanie) to: 350,00 zł, natomiast opcja 2 (również mało skuteczna) kosztuje 854 zł.

Czy to zadziała?

Niestety z naszego doświadczenia wiemy, że działania opisane przez Opla są mało skuteczne i krótkoterminowe. Dzieje się tak głównie dlatego, że powyższe metody nie usuwają z filtra popiołu, a jedynie sadzę. Zdecydowanie bardziej polecamy wykonanie usługi profesjonalnego czyszczenia filtra DPF, gwarantującego całkowite usunięcie nie tylko sadzy, ale również popiołu. Całkowity koszt takiego czyszczenie uwzględniający demontaż i montaż filtra DPF to 650,00 w większości modeli Opla.

Powrót do listy porad
Doktor DPF
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej.